Eri puulajit pk-käytössä.

Keskustelua ekoautoiluun liittyen
sauli

Re: Eri puulajit pk-käytössä.

Viesti Kirjoittaja sauli » 07 Maalis 2020, 07:25

Imevä käynnistinpuhallin ei toimi jokapäiväisessä käytössä,tulee karstaa siipiin ja jumittuu.Paljon huoltovapaampi on ensin irtoimurilla sytyttää ja sitten puhaltimella loput.Silti joutuu välillä raaputtamaan imurin siipiä.

Touko

Viesti Kirjoittaja Touko » 07 Maalis 2020, 08:38

Imevän käynnistyspuhaltimen pitää tosiaan olla aika jykevä metallinen malli. Tämmöinen muovinen puhallin ei kestäisi kauaa imurina. Itse käytän imuria vain sytytykseen. Kun puut ovat syttyneet, käännän katkaisijasta moottorin pyörimissuunnan jolloin sama laite toimii myös puhaltimena. Tällöin moottorin läpi ei käynnistystilanteessa virtaa kuumia ja tervaisia käynnistyssavuja. Enempi puhallinta sotkee auton sammuttamisen jälkeen tulipesästä tulevat jälkihöyryt.

pena_laiho

Viesti Kirjoittaja pena_laiho » 07 Maalis 2020, 09:35

Minulla on Antin hommaama harjaton puhallin ja puhaltimen jälkeen venttiili ennen kun sammutan puhaltimen laitan venttiilin kiinni niin ei pesään puhallettu paine pääse työntämään kaasuja takaisin puhaltimeen . Yksi puhallin on tosin rikkoutunut mutta siinä oli laakeri vika ilmeisesti asennus virhe tehtaalla on muuten hankala koottava olisi vaatinut erikois työkaluja . Olen hankkinut sellaisen muovisen puhaltimen sytytys imuriksi mutta en ole keksinyt miten asennan pistorasian sitä varten mutta ehkä ensi kesänä

jussiäystö

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 14 Maalis 2020, 10:38

kun tuossa pakkasaamun aikana heittelin halkoja pajan kamiinaan , sillä vanhalla tyylillä , vain sillä erotuksella että puu oli tuomea ,, tuli pieni hätä -ajattelin että kamiina ja savupiippu kuumenee liikaa, ,, siis jos puun energiasta puhutaan on tuomi tämän perusteella ykkönen , pihlajakin häviää,, no tietenkin sitten tuli mieleen jos ajan nämä pilkkeeksi teräkköprässillä tai sillä tutulla hakkurilla , ei siitäkään tullut mitään , se on kertakaikkiaan niin kova puulaji ,, tarkemmin kun muistelee on nämä puut kasvaneet tontillani jo kohta pari sukupolvea olematta siltikään suuria vuosikasvaimien laskemiseen tarvitaan suurennuslasi,,

Antti Aarva

Viesti Kirjoittaja Antti Aarva » 18 Maalis 2020, 22:00

Tarvisetteko puhaltimen siipiä?
Mulla olis muutama kymmenen vasemman ja oikean käden siipiä halkaisijaltaan 150mm, 0 Eur / kpl, tässä muutama kuva:
P1090547.muutettu.JPG
P1090547.muutettu.JPG (197.6 KiB) Katsottu 11183 kertaa
P1090546.muutettu.JPG
P1090546.muutettu.JPG (172.65 KiB) Katsottu 11183 kertaa

Antti Aarva

Viesti Kirjoittaja Antti Aarva » 18 Maalis 2020, 22:38

Jäi maitsematta, että ovat galvanoituapeltiä.

Vastaa Viestiin