Muita ilmaisuja

Keskustelua ekoautoiluun liittyen
Touko

Re: Muita ilmaisuja

Viesti Kirjoittaja Touko » 30 Heinä 2017, 22:30

Laitoin ylläpidon asetuksista nimen vaihtamis oikeuden päälle. Nimen voi vaihtaa painamalla foorumin yläoikealla olevaa omaa käyttäjänimeä ja menemällä reittiä: Omat Asetukset -> Profiili -> Kirjautuminen -> Käyttäjätunnus.

Antti Aarva

Viesti Kirjoittaja Antti Aarva » 24 Marras 2017, 21:39

Ari Lampiselta tuli postia:

Hei,

TEP valitsee vuoden ekoauton kolmannen kerran. Kutsu avoimeen julkiseen julkistustilaisuuteen Helsingissä 26.11. klo 15:30 on tässä:
http://tekniikkaelamaapalvelemaan.fi/ta ... tilaisuus/

-ari

Jussi Vilppula

Viesti Kirjoittaja Jussi Vilppula » 11 Helmi 2018, 15:26

Mitäs olette talven kuluessa saaneet tehtyä? Tarkoitan noin puukaasuun liittyen.
Mulla on taas vaihteeksi piisannu kaikkea muuta puuhaa.
Tuli taas tehtyä sulo vilen hengessä hankinta.
Jos jollain on etsinnässä puukaasuautoksi sopiva yksilö niin mulla olis herraskainen vaihtoehto: Seitkytluvun ässämersu.Melkein kolmenlitran ruiskukuutonen ja automaatti.koukku löytyy ja melkein 1700kg kärryn saa laittaa kiinni.Tästähän ei mitata päästöjä.

jussiäystö

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 12 Helmi 2018, 18:44

No,, pieni paikallisvoimalaitos on tullut tehtyä . enää generaatorin ohjausboksi uupuu olen pyrkinyt mahd yksinkertaiseen rakenteeseen , .. paljon oli osia aikaisemmilta työ mailta jäänyt joita hyödynsin,, koivuisia kiekkoja olen jo sahaillut kuivamaan, ja polttopuita hommaillut sieltä täältä.. kuinka paljon tuolle puusähkölle on sitten käytöä
jää nähtäväksi , mutta tuolle carunalle ajattetelin tehdä kiusaa, ainakin vähäsen , koska kiusa se on pienikin kiusa,, ja kyllä aina oma puusähkölaitos tulee olla kaikilla varteenotettavilla puukaasumiehillä,, kuvia panen sitten kun otan savut,, ehkä parin kuukauden päästä

Touko

Viesti Kirjoittaja Touko » 15 Helmi 2018, 14:55

Voitko jakaa edes teknisiä tietoja laitoksesta näin alkajaisiksi? Kiinnostaisi kovasti.

Itse päätin tehdä AMK-lopputyökseni CHP-laitoksen kesän aikana. Tekniikka tulee olemaan melko omalaatuista, vastavirtakaasuttimella tuotetaan kaasua stirling-moottorin polttimelle. Sähköteho tulee olemaan ~1kw jatkuvatoimisella käytöllä. Kevään aikana teen moottorin prototyypin valmiiksi ja kesällä rakennan sen ympärille laitoksen jos moottori toimii ja rahoitus järjestyy.

Autoon pitää tehdä pieniä korjaustöitä ennen liikenteeseen ottoa, katsastuskin jäi tekemättä ennen talvisäilytykseen laittoa.

jussiäystö

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 15 Helmi 2018, 18:23

Tekniikaltaan varsin perus kamaa,, kaasutin imbert kondenssimantelilla, kurkku 100mm panos syöttö. iso puusäiliö.. syklooni. tuuletinkaasunjäähdytin, suodatin 300l massa sellainen pystyssä ,huuhdeltava, moottori pensakuutonen nissan laurel 2l , ajoi kolarin tuossa likellä ja sain romun ,, koko laite on pienellä rungolla ja pyärät alla - että moottorin oma tärinä toivottavasti pudotta holvit,, gene on 37kw( ryssä )sairaala gene on vanha mutta käyttämätön,, herkkäliikeinen mekaaninen keskipakosäädin säätää teholäppää , hertsi/volttimittarit, laite tarkoitettu vetämään vähemmän herkkiä laitteita , jossa hertsit saa huojua,, kiinalainen genen ohjaus poksi kesken, koko laite maalattu matta mustaksi- rakentaminen hauskaa muut seikat vähemmän tärkeitä,,-- siitä stirlinkoneesta,, minulla on jenkeistä tilattu eepos jossa opas ynnä piirustukset 5hv,n koneesta- toimii puinti jätteellä on simppeli,, stirlin kone on ehkä seuraava projekt, olen niitä joitakuita tehnytkin,voitelu ja tehottomuus ongelmana - paineistus auttaa,,

pena_laiho

Viesti Kirjoittaja pena_laiho » 16 Maalis 2018, 17:05

Tästähän voi poikia mielenkiintoista tarinaa tiedon siirtoa sukupolvien yli .Omat häkähommat on ollut pakkasten takia sivuraiteella olen hoitanut tyttären koiranpentuja mutta kesää odottelen auto on katsastettu ja pilkkeitä on kuivumassa ehkä puolen kesän ajoja varten seuraavaksi kesäksi pitäisi löytää uusi volvo nykyinen jo liian laho olen kokeillut saabin kanssa viinan voimalla ajamista ainakin kolmas osa voi olla 85 puolet jos laittaa syttyy ce valo mikä kyllä sammuu omia aikojaan täytyy jatkaa kokeiluja kun sain termostaatin vaihdettua pena laiho

jussiäystö

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 02 Huhti 2018, 20:15

Oli ilmestynyt nettiin videota sieltä Vahoniemen perinne tapahtumasta , jossa puukaasuautoja/ukkojakin vilahtaa silloin tällöin ,että luikatkaa.. Haku.. wanhat koneet vahoniemen leirikeskuksessa,, tai sinne päin , kyllä sen löydätte -kun minäkin,, puukaasu oli kyllä jäänyt vähän sivurooliin, ainakin näin harrastajan mielestä.. ,, Voimalaitos on täysin valmis.. genenboksikin on kiinni - vain hallittu testaus puttuu, joka tehdään , kun kelit lämpenee, ja viimeiset tarkastukset tulee sähkökytkentöjen osalta tehtyä,,

mikkov

Viesti Kirjoittaja mikkov » 02 Huhti 2018, 20:35

se on vahojärven leirikeskus...
tässä linkki videoon
https://www.youtube.com/watch?v=EzaU8S3Himw

mikkov

Viesti Kirjoittaja mikkov » 08 Huhti 2018, 14:12

mitenkähän saarni mahtais soveltua pilkkeeksi?
näyttää, että sitä alkaisi tulemaan pieniä määriä töistä :D

Vastaa Viestiin