Ruohonleikkuri

Keskustelua ekoautoiluun liittyen
pena_laiho

Ruohonleikkuri

Viesti Kirjoittaja pena_laiho » 28 Maalis 2021, 19:53

Kesä on tulossa ja ruoho toivottavasti taas kasvaa polttomoottori käyttöisen ruohon leikkurin käytöstä jouduin luopumaan viime kesänä ja viikatetta en osannut teroitaa sellaiseksi että ruoho olisi katkennut.Pienenenä poikana olen kyllä osannut niittää mutta nyt ei onnistunut ropotti leikkurille tontti on liian monimutkainen onko kellään kokemusta akkukäyttöisistä leikkureistä kysyy pena

jussiäystö

Re: Ruohonleikkuri

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 28 Maalis 2021, 20:51

Viikatteen saa teräväksi kun ohuella katkaisulaikan lappeella pikkurääläkällä hioo terän suun ohueksi . kuiten varoen ettei polta terää , jos tulos on vähän karkea se leikkaa vain paremmin , hienolla viilalla poistaa vielä kierteen ala puolelta , timantti jauho fiila pirun hyvä myös.. sähkö trimmeri löytyy , toimii hyvin,, sopii hienosteluun, ei niinkään isolle alalle , sellainen itselataava ropotti on apella ,, sekintoimii - ahkera,,

pena_laiho

Viesti Kirjoittaja pena_laiho » 29 Maalis 2021, 09:17

Näinhän se proseduuri menee otetaan ensin se trimmeri ja leikataan kukkapenkkien reunat.Nyt minulla on polttomoottori käyttöinen kone (honda 4 tahtinen) siinä on se moottori pään vieressä vaikka on hiljaisempi kuin 2 tahtinen kuulosuojatkaan eivät auta .Seuraava vaihe onleikata väliinjäävät plaanit normaalin työnnettävän lpolttomoottori leikkurin käyttö ei onnistu melun takia päältä ajettava leikkuri pitää vielä pahenpaa meteliä.Viimeisen puolivutta olen ajanut pensa autolla kuulosuojaimet päässä syy korvien soiminen (tinnitys).Muuten se rälläkkäkin kuuluu killettyihin laitteisiin .Kiinnostaisi tietää minkälaisia moottoreita niissä akkukäyttöisissä leikkureissa on eli onko hiilet vai ei netissä näyttää noita koneita kyllä löytyvän tekniset tiedot puuttuvat ja käyttö kokmukset ovat arvokkaita t pena

jussiäystö

Viesti Kirjoittaja jussiäystö » 29 Maalis 2021, 09:39

melun kannalta se siima trimmeri pitää kovaa ääntä ei moottori mutta ne siimat kun vatkaa,, hiljaisin on ilman muuta se itse kulkeva/leikkaava /lataava ropotti , se kuparilanka vain pitää kiertää kentän laidoilla,, ja kun ei vaadi kuskia,, näitä rupeaa näkemään pihoilla siellä ja täällä kuulosuojaimen kanssa päälltä ajettavia kuskaan , kyllä ääni on niin kova,, pensaa menee , ehkä pönttö perään,,,

Vastaa Viestiin